Solnedgångs sminkning

Publicerad 2010-11-18 19:08:08 i makeup



Sätt på ett lager mascara och lite kajal.




Pensla på gult med den stora borsten i ögonvrån.
Pensla på gult under underögonfransarna lika långt som du haft på ögonlocken.



Sätt rosa ögonskugga direkt efter den gula, pensla ihop dem lite försiktigt.
Pensla även på rosa under underögonfransarna som du gjorde med gult, fast denna gång under det rosa.



1. Sätt brun ögonskugga längst ut.
2. Dra lite löst med penseln över kanten på de andra ögonskuggorna med den bruna.
3. Ta brunt längst ut under ögat också.



Ta en mindre pensel och sätt ett tunt lager med ljus ögonskugga som highlighter under ögonbrynet.




Fyll på mascaran direkt när du är klar med ögonskuggorna.
Sätt även på lite blåglittrande eyeliner längs med ögonfransarna så ser det ut som "det glittrande havet".



Material:
Rusta - Maybelline - the COLOSSAL Volum' express mascara - 59:-
Smidestian - Blå glittrig eyeliner - 10:-
Smidestian - Ögonskuggepaletter - 10:-/st
H&M - Penslar - 19.50:-/st

Kommentarer

Postat av: Jesper

Publicerad 2010-11-26 00:52:45

Fin fint det där alltså! ((: bästa.. Min tös, hon är en sminkös! :D <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bianca

Jag pratar om allt som händer mellan mitt högra öra och mitt vänstra ord.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela