knäppa drömmar kan man aldrig va hundra på.

Publicerad 2010-11-01 20:24:12 i filosofiskt

Drömde askonstiga drömmar inatt. Dom va verkligen skumma! Så som tur är jag har en syster som en gång köpte en drömförklaringsbok typ. Så jag kollade ju i den efter allt jag drömde.

Drömde typ att jag va på en strand och folk simmade. Sen började jag simma. Och då kom det massa hajar och åt upp dom andra som simmade. Sen typ drunknade jag nästan och då vaknade jag av att jag inte kunde andas.

"Vatten - stillastående: du får ett kärleksbevis" Vattnet var ju stilla... Lika så lugnt. Och det var ett hav. Så jag kollade upp hav.
"Hav - Se lugnt hav: lyckan blir din" Havet var ju lugnt tills hajarna kom.
"Hav - Bada i: hälsa och välgång se även bada" Så jag kollade upp bada.
"Bada - i klart vatten: det händer något roligt i din familj som också blir av stor betydelse för dig" Vattnet var klart hela tiden tills..
"Bada - i grumligt vatten: tråkigheter" ...tills jag höll på att drunkna, då va vattnet grumligt.
"Bada - Se andra bada: du får en anledning till svartsjuka" Jag såg ju alla andra bada. Men vad ska jag va svartsjuk på?
"Fisk - Stora fiskar: dåligt omen" Hajarna kom ju...
"Död - se en död: regnväder" ...och åt upp alla andra så dom dog ju.
"Grotta - se: någon missbrukar ditt förtroende" Jag kommer ihåg en grotta lite längre ut i vattnet.
"Himmel - blå och klar: bröllopsklockorna ringer - kanske för dig?" Himlen var helt klar och blå tills...
"Himmel - mörk och molning: hotande fara" Hajarna kom. Och hajarna är ju hotande fara?
"Drunkna - Du blir utsatt för ett obehagligt närmande" Jag drunknade ju bara nästan. Finns "Tappa andan" i boken kanske?
Nej det fanns inte.

Vad ska jag då tyda ur denna konstiga dröm?
Jag drömde flera olika drömmar inatt.
Och alla handla om vatten.
Men jag kommer bara ihåg denna så pass bra att jag kan försöka tyda den.
Med andra ord kommer:
Jag få ett kärleksbevis - På lördag kanske då jag och Jesper firar 7 månader?
Lyckan bli min - Jag har ju redan lyckan med Jesper?
Hälsa, välgång och något roligt för min familj som har stor betydelse för mig - Kommer jag gå ner i vikt?
Tråkigheter och jag får en anledning till svartsjuka - Kommer jag bli sårad?
Dåligt omen - Kan tråkigheterna vara ett omen för svartsjukan?
Regnväder - Bara att plocka fram regnkläderna då eller?
Någon missbrukar mitt förtroende - Kan det vara det jag sedan blir svartsjuk på?
Bröllopsklockorna ringer för mig - Kärleksbeviset?
Hotande fara och ett obehagligt närmande - Kan det obehagliga närmande även vara hotande?

Jag orkar inte tänka på det. Men jag var tvungen att kolla upp det med tanke på allt jag drömde.

Kommentarer

Postat av: Matilda/Sminklådan

Publicerad 2010-11-02 22:16:32

sv: Den kostade 114 kr för mig, och jag köpte den på ebay, finns på eleven.se tror jag..men betydligt dyrare..

Postat av: Matilda/Sminklådan

Publicerad 2010-11-03 16:16:45

sv: Den va hel, invirad i massa massa bubbelplast :) Kolla upp så säljaren skickar en ny ifall den skulle vara trasig :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bianca

Jag pratar om allt som händer mellan mitt högra öra och mitt vänstra ord.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela