Dag 2 blir tre timmar för sent

Publicerad 2011-02-26 02:47:52 i dag

Dag 2 - Min första kärlek

Min första kärlek var när jag började sjuan... Jag kommer väl ihåg första gången jag såg honom fortfarande. Sorgligt nog var det inte Jesper... Utan en kille vid namn Thobias Andersson. Första gången vi träffades var när jag och min kompis Emmy satt ute på min gård och slappa en mysig höst kväll. Helt plötsligt stog han på en annan gräsmatta i mörkret. Jag och Emmy hade tråkigt så vi sprang fram och jag hälsade glatt och frågade vad han gjorde där. Då sa han att han väntade på sin kompis. Vi sa att han kunde komma och sätta sig hos oss så länge men det ville han inte. Men däremot när hans kompis hade kommit och de varit iväg och köpt kebabrulle så kom de och satte sig hos oss. Vi pratade och det blev sent, fast vi hade skola allihopa dagen efter.

Det började bra som kompisar. Vi var som syster och bror efter en-två veckor. Varje gång vi gick nånstans gick vi hand i hand. Vi brydde oss inte om något. Men en dag när jag var med min kusin Minna och vi stog och väntade på att han skulle komma så ringer det på dörren. Båda blir helt till sig och Minna öppnar dörren. Där stog två av hans kompisar och frågade Minna om hon kunde fråga mig om Thobias fick chans på mig. Jag och Minna gick och funderade och pratade igenom hur vi skulle göra och kom på en plan. Jag skulle säga ja, men han fick bara säga att det var vi till en av hans kompisar, likaså med mig men det blev ju självklart Minna som fick veta.

Dagarna gick och en kväll när vi satt på en bänk, lr ja han satt och jag låg med huvudet i hans knä och lyssnade på hans mp3, så ligger jag där och lyssnar på "My heart will go on" och kollade honom i ögonen. Och helt plötsligt böjer han sig ner och kysser mig. Jag hade aldrig blivit kysst förr men jag hängde bara med på svängarna. Och det visade sig bli bra.

Men vår kärlek slutade sorgligt. Hans kompisar sa till mig att han kysst sin halv syster och sovit breve henne osv, så jag ifrågasätter det och vi börjar bråka. Och tjoffpong så var det slut mellan oss. Men vi kunde inte riktigt släppa varandra. Så vi träffades sen igen på våren. Men det blev aldrig vi igen. Jag har aldrig riktigt kunna släppa honom innan. Men nu när jag träffat Jesper är allt från förr glömt och bortblåst med vinden. Jag har ju kvar minnena men jag har släppt allt helt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bianca

Jag pratar om allt som händer mellan mitt högra öra och mitt vänstra ord.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela